5 důvodů proč přejít na responsivní web?
- Vyhledávač Google změnil ke konci dubna 2015 algoritmus vyhledávání a to velmi zásadně! Ve výsledcích hledání bude Google odsouvat standardní weby a dávat přednost ve vyhledání webům, jež jsou optimalizovány pro tablety a telefony.
- Stále více lidí dává přednost před PC tabletům a mobilům, kde také surfují a hledají na internetu služby, firmy, zboží. A responsivní web na nich vypadá o mnoho lépe.
- Responsivní web vypadá dobře na velkém monitoru u PC, tak i na malém mobilním telefonu. Responsivní web se umí přizpůsobit a přeskládat dle velikosti okna.
- Responzivní web je jen jeden a nahrazuje klasický web, pro který se musel udělat navíc mobilní web.
- Responzivní web vyjde levněji, než mobilní verze pro klasický web.
Responsivní web?
Ještě nedávno lidé surfovali na internetu pouze na PC, popřípadě laptopu, ale nyní je již zcela běžné surfovat na tabletech a mobilech. Lidé již nechtějí být svazováni sezením doma u PC, či vozit s sebou těžký laptop, prostě mají jen mobil a tam je vše, kdekoliv, odkudkoli.
Díky tomu se mění technologie webových stránek, která se více přizpůsobuje mobilům a tabletům. Více zákazníků chce již ke klasickému webu s pevnou šířkou i mobilní verze, což je ale docela náročné a drahé. Cenově nejpřijatelnější je nechat si udělat jen jeden web, tzv. Responzivní web.
Jaké jsou weby?
Weby se v obecné rovině zobrazení dají rozdělit na 3 hlavní skupiny.
- Klasický web. Klasický web má pevnou šířku, je nemobilní, neresponzivní, ale funkční na všech zařízení.
- Mobilní web. Mobilní web se jako druhý web dodělává ke klasickému webu a je určen pouze pro mobily.
- Responzivní web. Jen jeden web citlivý na okno displeje - jak pro velké monitory, tak i malé mobily. Dokáže se přizpůsobit oknu prohlížeče, je pohyblivý.
Statisticky
Logicky se počet uživatelů, kteří používají internet, hledají a dívají se na webové stránky skrze mobilní zařízení a tabletů zvyšuje. To člověk vidí kolem sebe, na svých dětech apod. Chcete-li přesné údaje a statistiky, tak Netmonitor poprvé zahrnul do svých auditovaných měsíčních výsledků také mobilní návštěvnost českých webů.
Verdikt NetMonitoru?
NetMonitor: mobilně přistupuje k webu asi každý pátý český uživatel.
Dále také píše na svých webových stránkách: „Počet českých internetových uživatelů, kteří navštěvují webové stránky zapojené do výzkumu NetMonitor z mobilních zařízení, překročil 4 miliony. Znamená to, že v průběhu posledních 6 měsíců se tento počet zvýšil o více než 1,5 milionu uživatelů (přibližně o 60 %). Celý článek najdete zde:
http://www.netmonitor.cz/tz-jiz-4-miliony-uzivatelu-navstevuji-internet-z-mobilnich-zarizeni
Responsivní web pro koho?
Responsivní web pro všechny? To zase není až tak nutné. Klasické weby fungují dobře, a dobře jsou i vidět na tabletech a mobilech, i když je teď Google asi bude mírně odsouvat. Rozhodně byste neměli panikařit, a je zbytečné okamžitě hledat firmu, která by vám váš krásný, fungující, Klasický web měla rychle předělávat na responsivní web, či k němu přidělávat mobilní verzi. Až ak to nehoří! Ale jsou zde oblasti, které by rozhodně web optimalizováný pro tablety a telefony mít měly, aby dobře fungovaly a byly lepší než konkurence.
Oblasti, kde je nutné mít web optimalizovány pro tablety a telefony:
- Hotely
- Restaurace
- Seznamky
- Všechny eshopy,
- Zpravodajské portály
- Zábavné portály
- Informační servery
- Stavební firmy
- Dopravní firmy
- Apod.
Prostě všude tam, kde se předpokládá, že člověk tyto informace hledá tzv. „venku“ s mobilem, či tabletem v ruce.
Přechod na Responsivní web?
Přechod z klasického webu na responsivní web nelze obecně jednoduše popsat. U každého webu je to jinak. U některých webů to jde snadněji, u jiných je to složitejší. Záleží na obsahu webu, komponentách, pluginech a na dalších X věcech. Někdy stačí web upravit, jinde je lepší variantou zcela web předělat na jiný systém.
Další rozhodující věcí je, zda-li chcete udělat pro vyhledávač Google své webové stránky optimalizovány pro tablety a telefony, aby vás ve svém hledání neodsouval, nebo jestli chcete krásné, responzivní stránky, aby fungovaly přesně tak jak chcete vy. Tam je pak cena zcela odlišná.